Інкотермс 2010

Інкотермс 2010 (Incoterms 2010) – це міжнародні правила, визнані урядовими органами, юридичними компаніями і комерсантами по всьому світу як тлумачення найбільш застосовних в міжнародній торгівлі термінів.

Редакція набула чинності з 01 січня 2011 року.
Інкотермс 2010 (Incoterms 2010) – це міжнародні правила, визнані урядовими органами, юридичними компаніями і комерсантами по всьому світу як тлумачення найбільш застосовних в міжнародній торгівлі термінів.

Сфера дії Інкотермс 2010 (Incoterms 2010) поширюється на права та обов’язки сторін за договором купівлі-продажу в частині поставки товарів (умови поставки товарів).

Тут представлений повний список термінів Інкотермс 2010 (Incoterms 2010) та необхідні коментарі до них.

Відмінності нової редакції ІНКОТЕРМС 2010 від минулого ІНКОТЕРМС 2000:

  • Умови: DAP і DAT: У Інкотермс 2010 кількість термінів було зменшено з 13 до 11. Але при цьому створено два нових положення (DAP – delivered at place – поставка до пункту, DAT – delivered at terminal – поставка до терміналу), які можуть використовуватися як мультимодальні. Чотири найменш використовуваних у практиці терміна були скасовані (DAF, DES, DEQ, і DDU).
  • Термін DAT (поставка до терміналу) замінює собою термін DEQ: товар надається в розпорядження покупця нерозвантаженим з прибулого транспортного засобу. DAT на відміну від DEQ стосується для мультимодальних перевезень. За оцінками експертів з логістики поставка до терміналу DAT відповідає найбільше практиці логістики в порту.
  • Термін DAP (поставка до пункту) є загальним становищем, при якому важливо точно вказати місце призначення. Термін DAP замінює собою три терміни: DAF, DES, DDU, і передбачає, що товар надається покупцеві вже готовим для розвантаження (у наших умовах для перевантаження під митним контролем, або ж для розмитнення).
  • Нові витрати і ризики у FOB, CFR і CIF: в умовах поставки FOB (франко-борт), CFR (вартість і фрахт) і CIF (вартість, страхування і фрахт) витрати і ризики встановлюються по-новому. В Інкотермс 2000 при цих трьох умовах поставки ризик переходив після доставки до борту судна, а в Інкотермс 2010 перехід ризиків здійснюється після повної навантаження вантажу на борт судна (про розподіл відповідальності та переході ризиків в Інкотермс 2000 дивіться далі).

Структура Інкотермс 2010 (Incoterms 2010):

  • група Е: зобов’язання продавця мінімальні і обмежуються наданням товару в розпорядження покупця;
  • група F: зобов’язання продавця обмежуються відправкою товару, основна перевезення їм не оплачена;
  • група С: продавець організовує і оплачує перевезення без прийняття на себе пов’язаних з нею ризиків;
  • група D: витрати і ризики продавця максимальні, так як він зобов’язаний надати товари в розпорядження покупця в обумовленому місці призначення (забезпечити прибуття).
  • Усередині груп основні зобов’язання різняться незначно. Наприклад, у групі С по базисам СIF і CIP продавець зобов’язаний додатково застрахувати товар, а в групі D за умовою DDP – сплатити імпортні мита. Усередині груп F і D є відмінності, пов’язані з навантаженням (розвантаженням).

 ІНКОТЕРМС 2010 / INCOTERMS 2010

 
Категорія E
Відвантаження
EXW будь-які види
транспорту
EX Works (… named place)
Франко завод (… назва місця)
Перехід ризиків: У момент передачі товару на складі продавця
Експортні митні формальності: Відповідальність покупця
Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця
Категорія F
Основне перевезення не оплачене продавцем
FCA будь-які види
транспорту
Free Carrier (… named place)
Франко перевізник (… назва місця)
Перехід ризиків: У момент передачі перевізнику на складі продавця
Експортні митні формальності: Відповідальність продавця
Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця
FAS морські та
внутрішні
водні перевезення
Free Alongside Ship (… named port of shipment)
Франко вздовж борту судна (… назва порту відвантаження)
Перехід ризиків: У момент розміщення товару вздовж борту судна
Експортні митні формальності: Відповідальність продавця
Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця
FOB морські та
внутрішні
водні перевезення
Free On Board (… named port of shipment)
Франко борт (… назва порту відвантаження)
Перехід ризиків: З моменту повної навантаження на борт судна
Експортні митні формальності: Відповідальність продавця
Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця
Категорія C
Основне перевезення оплачено продавцем
CFR морські та
внутрішні
водні перевезення
Cost and Freight (… named port of destination)
Вартість і фрахт (… назва порту призначення)
Перехід ризиків: З моменту повної навантаження на борт судна
Експортні митні формальності: Відповідальність продавця
Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця
CIF морські та
внутрішні
водні перевезення
Cost, Insurance and Freight (… named port of destination)
Вартість, страхування і фрахт (… назва порту призначення)
Перехід ризиків: З моменту повної навантаження на борт судна
Експортні митні формальності: Відповідальність продавця
Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця
CIP будь-які види
транспорту
Carriage and Insurance Paid Тo (… named place of destination)
Фрахт / перевезення та страхування оплачені до (… назв.места призначення)
Перехід ризиків: У момент доставки / передачі перевізнику
Експортні митні формальності: Відповідальність продавця
Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця
CPT будь-які види
транспорту
Carriage Paid To (… named place of destination)
Фрахт / перевезення оплачені до (… назва місця призначення)
Перехід ризиків: У момент доставки / передачі перевізнику
Експортні митні формальності: Відповідальність продавця
Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця
Категорія D
Доставка
DAT будь-які види
транспорту
new!!!
Delivered At Terminal (… named terminal of destination)
Поставка на терміналі (… назва терміналу)
Перехід ризиків: У момент доставки товару на термінал покупця
Експортні митні формальності: Відповідальність продавця
Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця
DAP будь-які види
транспорту
new!!!
Delivered At Piont (… named point of destination)
Постачання в пункті (… назва пункту)
Ризики: У момент доставки товару в пункт зазначений покупцем
Експортні митні формальності: Відповідальність продавця
Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця
DDP будь-які види
транспорту
Delivered Duty Paid (… named place of destination)
Поставка з оплатою мита (… назва місця призначення)
Перехід ризиків: У момент передачі товару у розпорядження покупця
Експортні митні формальності: Відповідальність продавця
Імпортні митні формальності: Відповідальність продавця
DDU будь-які види
транспорту
Виключений з Інкотермс 2010
Delivered Duty Unpaid (… named place of destination)
Поставка без оплати мита (… назва місця призначення)
DAF будь-які види
транспорту
Виключений з Інкотермс 2010
Delivered At Frontier (… named place)
Поставка до кордону (… назва місця поставки)
DEQ морські та
внутрішні
водні перевезення
Виключений з Інкотермс 2010
Delivered Ex Quay (… named port of destination)
Поставка з причалу (… назва порту призначення)
DES морські та
внутрішні
водні перевезення
Виключений з Інкотермс 2010
Delivered Ex Ship (… named port of destination)
Поставка з судна (… назва порту призначення)